چهارمین نشست تخصصی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش

چهارمین نشست تخصصی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش

05 05 2019 00:00
کد خبر : 12570997
تعداد بازدید : 4

چهارمین نشست تخصصی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، با عنوان یادگیری مسئله محور در علوم پایه و مهندسی با همکاری دانشکده علوم ریاضی در سالن کوثر برگزار شد.
در ابتدا دبیر نشست، سرکار خانم دکتر اسکندری ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، تفاوت میان روش های سنتی آموزش و روش یادگیری مسئله محور را بیان نمودند. ایشان آموزش در حین پیاده سازی، دانشجو محوربودن، یادگیری در گروه های کوچک دانشجویی، نقش معلمین بعنوان تسهیل گر و هدایت گر، انگیزشی بودن مسئله مورد بررسی را از مشخصه های یادگیری مسئله محور ذکر کرد.
در ادامه دکتر خان تیموری به موانع و راه حل های اجرای طرح یادگیری مسئله محور پرداختند و تجربیات کارگاه برگزار شده آموزش مسئله محور در دانشگاه الزهرا را با حاضران به اشتراک گذاشتند. در ادامه دکتر آرش نگهداری کیا نیز به بیان مزایا و موانع این طرح پرداختند. دکتر امیرحسین اصلانی که به صورت آنلاین در این نشست حضور داشتند، ابتدا تاریخچه آموزش مسئله محور را بیان نموده و نمونه هایی از اجرای طرح آموزش مسئله محور در دانشگاه هاوایی ارائه نمودند.
در بخش دوم نشست دکتر اسکندری توضیحاتی درخصوص مراحل اجرایی شدن آموزش مسئله محور در دانشگاه الزهرا ارائه نمودند. این طرح در تابستان 97 به صورت آزمایشی انجام شد، در این دوره آزمایشی مزایا و معایب این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در ترم مهر 97 و بهمن 97 یادگیری مسئله محور به صورت واحد درسی در دانشکده ریاضی ارائه شد. در ادامه دو گروه از دانشجویان که طرح یادگیری مسئله محور را اجرا کرده بودند گزارشی از اجرایی طرح انجام شده، بیان نمودند. در پایان نشست سخنرانان به پرسش حاضران پاسخ دادند.این نشست در تاریخ 1398/2/7 از ساعت 9 الی 12 در سالن کوثر به دبیری خانم دکتر اسکندری و سخنرانی دکتر خان تیموری و دکتر نگهداری کیا اعضای هیات علمی دانشگاه و با حضور اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان برگزار گردید.